Na czym polega drenaż limfatyczny?

Obrzęk kończyn, uczucie ciężkich nóg, zastoje limfy to dolegliwości, z którymi zmaga się wielu z nas. Sposobem na redukcję takich problemów jest drenaż limfatyczny. Na czym polega taki zabieg? Jakich efektów można spodziewać się po terapii? Poniżej najistotniejsze informacje.

Czym jest drenaż limfatyczny?

Drenaż limfatyczny to forma masażu uciskowego, który działa bezpośrednio na układ limfatyczny i krwionośny. Delikatny ucisk poszczególnych struktur pobudza mikrocyrkulację, aktywizuje układ limfatyczny do usuwania z organizmu toksyn i ubocznych produktów przemiany materii, a także do zasilenia organizmu w tlen i substancje odżywcze. Obszar zabiegowy stanowić mogą: dolna partia ciała, grzbiet, kończyny górne, całe ciało
Drenaż (masaż) limfatyczny Lymphastim

W Absolu Clinic drenaż przeprowadzany jest za pomocą urządzenia Lymphastim. Podczas sesji wykorzystywane są specjalne aplikatory oraz system zachodzących na siebie komór kombinezonu zabiegowego.

Zabieg przeprowadzany jest przez kosmetologa. W pierwszej kolejności odbywa się konsultacja, podczas której wykluczane są ewentualne przeciwwskazania. Czynniki uniemożliwiające wykonanie zabiegu to przede wszystkim:

• choroby nowotworowe
  • choroby serca i układu krwionośnego
  • rozrusznik serca
  • ostra zakrzepica żylna
  • ostry uraz tkanek miękkich
  • niewydolność nerek i wątroby
  • epilepsja

Po wykluczeniu przeciwwskazań odbywa się zabieg. Na czas drenażu pacjent zakłada specjalny kombinezon, którego komory wypełniają się powietrzem. Znajdujące się w komorach kombinezonu powietrze pełni funkcję uciskowego masażera.

Drenaż jest nieinwazyjny, nie wywołuje dolegliwości bólowych, ma charakter relaksacyjny, sesja trwa około 30 minut.

Drenaż limfatyczny ‒ efekty

O jakich efektach możemy mówić w przypadku drenażu limfatycznego? Pierwsze rezultaty to uczucie odprężenia i lekkości. Seria zabiegów, około 6-8, to:

• pobudzenie i regulacja krążenia
  • redukcja zastojów limfy
  • poprawa uelastycznienia i odżywienia skóry
  • redukcja obrzęku kończyn
  • usunięcie toksyn z organizmu
  • redukcja tak zwanych ciężkich nóg
  • poprawa metabolizmu
  • minimalizacja dolegliwości bólowych

Wskazania do drenażu limfatycznego

Drenaż limfatyczny stanowi doskonałe rozwiązanie dla osób, które zmagają się z takimi dolegliwościami, jak:

• obrzęk
  • zespół ciężkich nóg
  • choroba zwyrodnieniowa stawów
  • choroba niedokrwienna kończyn dolnych
  • otyłość
  • potrzeba detoksykacji organizmu
  • liposukcja
  • opieka pourazowa
  • odżywienie komórek

Zabieg jest też doskonałym uzupełnieniem rekonwalescencji po zabiegach chirurgicznych, stosowany jest również w przypadku rehabilitacji.

Podsumowanie

Drenaż limfatyczny to masaż uciskowy, który pozytywnie wpływa na krążenie limfy i płynów tkankowych w organizmie. Taki masaż niesie za sobą wiele korzyści, likwiduje zastoje limfy, reguluje krążenie krwi, poprawia metabolizm i przemianę materii. Drenaż jest przyjemny, ma charakter relaksacyjny, nie wywołuje dolegliwości bólowych.

4.9/5 - (7 głosów)
Od ponad 25 lat pracuję z kobietami i dla kobiet w branży Beauty, i wiem, że każda kobieta jest piękna, ale czasem trzeba kobietom pomóc to piękno wydobyć i pomóc w nie uwierzyć. Kobieta, która czuje się piękna w swojej skórze i akceptuje siebie i swoje ciało jest pewna siebie i szczęśliwa. Sama szukałam jednego miejsca, gdzie będę mogła zadbać o twarz i ciało w bardzo skuteczny, ale mało inwazyjny sposób, opóźnić procesy starzenia, wykorzystując najnowocześniejsze możliwości technologii urządzeń Hi-tech i medycyny estetycznej, ale bez bólu i męczącej rekonwalescencji. I stworzyłam takie miejsce. To jest realizacja moich marzeń i pasji. Zapraszam do świata kliniki Absolu. Co jest dla mnie najważniejsze w klinice Absolu? Przede wszystkim zrozumienie potrzeb naszych Pacjentów, bo każdy z nas jest inny i do każdego należy podejść indywidualnie dostosowując terapię do oczekiwań. Po drugie – najwyższa jakość i standardy zabiegowe, tak aby Pacjenci cieszyli się efektami zabiegów, ale jednocześnie czuli troskę i komfort. Największą radość i satysfakcję daje mi zadowolenie naszych pacjentów z efektów zabiegów i opieki w Absolu. Jestem wielką fanką profilaktyki - sama korzystam z nowoczesnych zabiegów na twarz i ciało, aby opóźnić procesy starzenia się, bo łatwiej zapobiegać, niż cofnąć pewnie zmiany. Wszystkie zabiegi testuję na sobie, żeby mieć pewność, że są skuteczne, bezpieczne i mogę je polecać Pacjentom. To co robię, jest moją pasją. Wciąż uczę się i rozwijam na kongresach międzynarodowych AMWC i na szkoleniach wraz z zespołem Absolu, tak aby oferować naszym Pacjentom to co najlepsze , służyć im wiedzą dotyczącą holistycznego dbania o siebie, bo piękno to wypadkowa zdrowia, dobrego samopoczucia i pięknego, naturalnego, młodego wyglądu!