Wrastające włoski – jak pozbyć się problemu?

depilacja

Wrastające włoski to problem, z którym boryka się mnóstwo kobiet i mężczyzn. Najczęściej zmiany skórne pojawiają się w okolicach intymnych, na nogach, pachach i twarzy. Wrastającym włoskom towarzyszy uczucie swędzenia i pieczenia. W niektórych przypadkach na skórze mogą pojawić się krostki, a w ich efekcie przebarwienia i blizny. Jakie są przyczyny problemu? Jak się go pozbyć?

Wrastający włos – przyczyny

Główną przyczyną pojawiania się wrastających włosków jest regularne usuwanie owłosienia z cebulkami za pomocą maszynki, depilatora czy wosku. W ten sposób włoski stają się coraz słabsze, delikatniejsze i cieńsze, przez co nie są w stanie przebić się przez warstwę zrogowaciałego naskórka. To z kolei prowadzi do stanu zapalnego, obrzęku, podrażnienia skóry, zaczerwienienia i krostek.

Problemu wrastających włosków nie należy bagatelizować. To nie jest problem tylko i wyłącznie natury estetycznej, ale i zdrowotnej. Konsekwencją pojawiania się wrastających włosków może być:

• Zapalenie mieszków włosowych spowodowane uszkodzeniem ujścia mieszka włosowego podczas golenia. Do kanału w skórze, z którego wyrasta włos, przedostają się drobnoustroje, które następnie się tam namnażają, powodując stan zapalny.
  • Ropne zakażenia skóry wywołane przez bakterie na skutek mikrourazów w trakcie depilacji.

Inne przyczyny wrastających włosów to m.in.:

• nieregularne złuszczanie naskórka,
  • brak nawilżenia,
  • uwarunkowania genetyczne,
  • nieodpowiednia higiena sprzętów do depilacji,
  • wielokrotne stosowanie jednorazowych maszynek do golenia.

Wrośnięty włos – jak pozbyć się problemu?

Aby zapobiec wrastaniu włosków, należy zadbać o odpowiednią pielęgnację skóry. Warto zatem regularnie wykonywać peeling po to, by złuszczyć i usunąć zrogowaciały naskórek. Na rynku można znaleźć mnóstwo produktów – cukrowych, kawowych czy solnych, które mają w składzie naturalne składniki.

Dobrym pomysłem będzie również szczotkowanie ciała na sucho za pomocą specjalnej szczotki do masażu lub rękawicy złuszczającej. Zabieg rozpoczyna się od dolnych partii ciała, kierując się ku górze, dostosowując intensywność do indywidualnych potrzeb. Po masażu skórę powinno się nawilżyć. W tym celu warto wybrać kremy i balsamy zawierające w składzie mocznik, kwas hialuronowy, aloes, pantenol czy arnikę górską. Również po samej depilacji należy pamiętać o nałożeniu balsamu, który zmniejszy ryzyko wystąpienia podrażnienia. U osób, które mają tendencję do suchej skóry na ciele, codzienne nawilżanie powinno być podstawą pielęgnacji.

Osoby, które borykają się z problemem wrastających włosków lub mają tendencję do jego pojawiania się, powinny rozważyć depilację laserową, rezygnując z golenia maszynką czy depilatorem, które wywołują i nasilają problem wrastających włosków. Depilacja laserowa to jedyna metoda, która rozwiązuje problem wrastających włosków i zapalenia mieszków włosowych. Zabieg pozwoli trwale usunąć owłosienie i cieszyć się gładką skórą bez problemu wrastających włosków.

W trakcie zabiegu, generowana przez urządzenie energia światła jest wchłaniania przez barwnik włosa, co powoduje uszkodzenie i usunięcie mieszka włosowego. Proponujemy nowoczesną platformę Primelase Excellence hiszpańskiej marki Cocoon Medical. Innowacyjna depilacja laserowa to połączenie aż trzech fal o różnej długości: 810, 940 i 1060 nm. Dzięki temu w całkowicie bezpieczny i skuteczny sposób można usuwać włosy o różnym kolorze (również blond) przez cały rok, z dowolnych obszarów ciała, takich jak bikini, pachy, nogi.

Wrastający włos – podsumowanie

Podrażnienia, swędzenie, wykwity skórne wypełnione ropą najczęściej pojawiają się po goleniu jednorazową maszynką czy depilatorem. Wrastające włoski mogą prowadzić do stanu zapalnego czy blizn. Aby zapobiec takiej sytuacji, jednocześnie ciesząc się gładką, delikatną skórą, warto skorzystać z depilacji laserowej. Jest to jedyna metoda depilacji, która trwale rozwiązuje problem wrastających włosków i podrażnień oraz pozwala cieszyć się komfortem gładkiej skóry bez kompromisów. Należy również pamiętać o regularnym złuszczaniu naskórka i nawilżeniu ciała, jako podstawie codziennej pielęgnacji zdrowej skóry.

4.7/5 - (10 głosów)