Wypadanie włosów – leczenie łysienia

Problem nadmiernego wypadania włosów dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn w różnym wieku. Przyczyn schorzenia jest wiele. Osłabienie i utrata włosów może być spowodowana m.in. niedoborem substancji odżywczych w organizmie czy zaburzeniami wewnątrz ustrojowymi. Wypadanie włosów to również jeden z objawów przebytych infekcji i chorób, np. Covid-19, a także skutek przemęczenia i chronicznego stresu. Niezależnie od dolegliwości, problemu nie należy bagatelizować. Niepodjęcie leczenia może bowiem prowadzić do stopniowego przerzedzenia włosów, a w najgorszym przypadku do zupełnego wyłysienia. Jakie są najczęstsze przyczyny wypadania włosów? Na jakie zabiegi się zdecydować?

Wypadanie włosów – przyczyny łysienia

Przyczyn wypadania włosów jest bardzo dużo. Najczęściej problem spowodowany jest następującymi czynnikami i dolegliwościami zdrowotnymi:

• Łysienie androgenowe – mimo że schorzenie dotyka głównie mężczyzn, występuje również u kobiet. Łysienie androgenowe ma podłoże hormonalne. Objawia się cofnięciem linii włosów (u mężczyzn) oraz utratą gęstości na szczycie głowy (u kobiet).
  • Anemia – niedobór żelaza może prowadzić do utraty włosów.
  • Leki – wypadanie włosów to skutek uboczny przyjmowanie niektórych środków farmakologicznych. Warto zatem przed kuracją, zapoznać się dokładnie z ulotką danego leku.
  • Stres i zmęczenie – zarówno stresowe sytuacje, jak i przemęczenie osłabiają organizm, co powoduje znaczne osłabienie i wzmożone wypadanie włosów.
  • Nieodpowiednia dieta – niedobór minerałów i witamin może sprawiać, że włosy staną się cienkie i łamliwe. Aby były w dobrej kondycji, należy pamiętać o suplementacji żelaza, magnezu, cynku, witaminy A, H, B, kwasu foliowego i nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Niewłaściwa pielęgnacja – częste farbowanie, rozjaśnianie, upinanie czy gwałtowne czesanie włosów może je osłabiać.
  • W przypadku kobiet nadmierne osłabienie i wypadanie włosów (a nawet w niektórych przypadkach łysienie) może pojawić się po ciąży. Jest to również jeden z objawów menopauzy. Często podłożem dolegliwości są zmiany i nierównowaga hormonalna.

Wypadające włosy mogę być także objawem następujących schorzeń:

• choroby tarczycy,
  • łojotokowe zapalenie skóry,
  • łuszczyca,
  • grzybica,
  • łupież,
  • choroby ogólnoustrojowe,
  • choroby zakaźne.

Zabiegi na wypadające włosy

Najczęstsze sposoby na wypadające włosy to m.in. specjalne produkty do wcierania w skórę głowy, witaminy i leki farmakologiczne. Te sposoby nie rozwiązują jednak przyczyny wypadania włosów i często nie są skuteczne. W takiej sytuacji najważniejsze jest właściwe zdiagnozowanie problemu oraz kilkutorowe działanie, które połączy leczenie przyczyny utraty włosów ze skutecznymi zabiegami, które wzmocnią włosy oraz zahamują ich wypadanie. Najlepszą i najefektywniejszą metodą poprawy kondycji osłabionych włosów są takie zabiegi medycyny estetycznej, jak:

Stymulacja włosów laserem Fotona

Stymulacja laserowa skóry głowy to bezbolesny i bezinwazyjny zabieg przy użyciu lasera Fotona Er:YAG w trybie SMOOTH. Dzięki terapii przywrócone zostanie nawet 75% gęstości włosów. Zabieg laserowy polega na podgrzaniu głębokich warstw skóry do temperatury 65 stopni Celsjusza, bez naruszenia naskórka. W ten sposób zostają uwolnione czynniki wzrostu TGFB3 i EGF, a do mieszków włosowych dopływa więcej krwi, co przyczynia się do wzrostu nowych włosów. Dodatkowo dochodzi do regeneracji naskórka. Włosy stają się mocniejsze, zdrowsze, zaczynają szybciej rosnąć oraz przestają wypadać.

Mezoterapia igłowa skóry głowy

Mezoterapia igłowa to nie tylko skuteczny sposób odmłodzenia twarzy, lecz także doskonała metoda zapobiegająca wypadaniu włosów. W trakcie zabiegu za pomocą urządzenia Vital Injector 2 w skórę głowy podawany jest specjalny, sprawdzony preparat stymulujący wzrost włosów. Vital Injector to multi-igłowy system próżniowy, dzięki któremu w precyzyjny i w pełni kontrolowany sposób można aplikować na wybraną głębokość równe, ustalone dawki koktajlu. Mezoterapia igłowa jest zabiegiem komfortowym, bezbolesnym i bezpiecznym. Świetnie regeneruje włosy oraz zahamowuje ich nadmierne wypadanie.

Terapia peptydowa Dr Cyj Hair Filler

Dr Cyj to nowoczesny zabieg, podczas którego stosuje się wyjątkowy preparat złożony z siedmiu peptydów i kwasu hialuronowego. Innowacyjność terapii polega na wydłużonym czasie uwalniania i penetracji substancji aktywnych (14 dni od aplikacji). Mezoterapia peptydowa nie tylko rewitalizuje mieszki włosowe oraz hamuje wypadanie włosów, lecz także przyspiesza odrastanie nowych, pełnowartościowych włosów. Dodatkowo uruchomione zostają procesy naprawcze w skórze, pobudzone krążenie oraz poprawione ukrwienie.

Wypadanie włosów – podsumowanie

Wypadające włosy mogą być objawem poważnych dolegliwości, dlatego należy jak najszybciej zdiagnozować problem po to, by podjąć właściwe leczenie. Najczęstsze przyczyny schorzenia to: łysienie androgenowe, niedobór witamin, przewlekły stres, zła dieta czy zaburzenia hormonalne. Skutecznym sposobem walki z nadmierną utratą włosów jest stosowanie specjalnych wcierek, środków farmaceutycznych oraz zabiegi na skórę głowy. Aby wzmocnić osłabione włosy, przyspieszyć ich odrost oraz zapobiec dalszemu wypadaniu, warto zdecydować się na mezoterapię igłową, peptydową bądź laser Fotona. Zwykle odpowiednio wcześnie rozpoczęta terapia całkowicie hamuje proces wypadania włosów, wzmacnia je oraz pobudza wzrost nowych włosów. Ponadto skutecznie odwraca proces łysienia i zapobiega konieczności przeszczepu włosów.

4.9/5 - (8 głosów)
Od ponad 25 lat pracuję z kobietami i dla kobiet w branży Beauty, i wiem, że każda kobieta jest piękna, ale czasem trzeba kobietom pomóc to piękno wydobyć i pomóc w nie uwierzyć. Kobieta, która czuje się piękna w swojej skórze i akceptuje siebie i swoje ciało jest pewna siebie i szczęśliwa. Sama szukałam jednego miejsca, gdzie będę mogła zadbać o twarz i ciało w bardzo skuteczny, ale mało inwazyjny sposób, opóźnić procesy starzenia, wykorzystując najnowocześniejsze możliwości technologii urządzeń Hi-tech i medycyny estetycznej, ale bez bólu i męczącej rekonwalescencji. I stworzyłam takie miejsce. To jest realizacja moich marzeń i pasji. Zapraszam do świata kliniki Absolu. Co jest dla mnie najważniejsze w klinice Absolu? Przede wszystkim zrozumienie potrzeb naszych Pacjentów, bo każdy z nas jest inny i do każdego należy podejść indywidualnie dostosowując terapię do oczekiwań. Po drugie – najwyższa jakość i standardy zabiegowe, tak aby Pacjenci cieszyli się efektami zabiegów, ale jednocześnie czuli troskę i komfort. Największą radość i satysfakcję daje mi zadowolenie naszych pacjentów z efektów zabiegów i opieki w Absolu. Jestem wielką fanką profilaktyki - sama korzystam z nowoczesnych zabiegów na twarz i ciało, aby opóźnić procesy starzenia się, bo łatwiej zapobiegać, niż cofnąć pewnie zmiany. Wszystkie zabiegi testuję na sobie, żeby mieć pewność, że są skuteczne, bezpieczne i mogę je polecać Pacjentom. To co robię, jest moją pasją. Wciąż uczę się i rozwijam na kongresach międzynarodowych AMWC i na szkoleniach wraz z zespołem Absolu, tak aby oferować naszym Pacjentom to co najlepsze , służyć im wiedzą dotyczącą holistycznego dbania o siebie, bo piękno to wypadkowa zdrowia, dobrego samopoczucia i pięknego, naturalnego, młodego wyglądu!