Zmiany skórne

Skóra jest największym organem człowieka i pełni dużo ważnych funkcji w organizmie.
Zmiany skórne to wszelkiego rodzaju różnice w wyglądzie i teksturze skóry. Zmiany skórne mogą wynikać z naturalnych procesów dotykających skórę, takich jak starzenie się skóry- efektem tego są zmiany w postaci zmarszczek czy przebarwień. Nie wymagają one leczenia, jedynie działań medycyny estetycznej, jeśli są dyskomfortem wpływającym na samoakceptację.
Są też zmiany skórne patologiczne, takie jak np zmiany naczyniowe. Do nich zaliczymy powiększone naczynka, rumień, czy zmiany rubinowe.
Zmiany skórne mogą być też wynikiem chorób skóry. Do takich zmian zaliczamy chociażby trądzik czy łuszczycę.

Na skórze mogą też powstać zmiany skórne, sygnalizujące poważne choroby skóry, dlatego nie należy żadnych zmian skórnych lekceważyć.
Przyczyny zmian skórnych są zróżnicowane. Niekiedy wynikają z procesu starzenia się skóry lub wpływu czynników zewnętrznych, takich jak słońce, zanieczyszczenia czy stres. Inne zmiany skórne mają podłoże genetyczne, hormonalne, chorobowe czy immunologiczne.
Ważne jest, aby bacznie obserwować zmiany skórne i regularnie monitorować ich stan. Jeśli zauważy się jakiekolwiek niepokojące objawy, takie jak szybko rosnące pieprzyki, zmiany kształtu czy ból, warto zgłosić się do specjalisty. W przypadku takich zmian, jak kurze łapki czy przebarwienia, można zastosować sprawdzony zabieg, np. Hifu lub też mezoterapię kolagenowa Nithya. Ochrona przed słońcem, zdrowa dieta i odpowiednie nawilżanie skóry, są również niezwykle istotne dla utrzymania zdrowej skóry.

Zmiany naczyniowe

Laserowe leczenie naczynek i skóry naczyniowej stało się jedną z najbardziej efektywnych i popularnych metod pozbycia się problemów związanych z naczyniami krwionośnymi, m.in. popularnych pajączków czy rumienia. Technologia laserowa pozwala na precyzyjne i kontrolowane usuwanie nieestetycznych zmian naczyniowych, minimalizując ryzyko uszkodzenia zdrowej tkanki. Ponadto, zabiegi laserowe cechują się krótkim czasem rekonwalescencji oraz mniejszym ryzykiem powikłań.

Laserowe leczenie naczynek polega na wykorzystaniu światła lasera, które przenika przez skórę i jest selektywnie absorbowane przez hemoglobinę – barwnik obecny we krwi. W wyniku tego procesu dochodzi do koagulacji naczyń, a nieestetyczne zmiany naczyniowe stopniowo zanikają.

Zmiany rubinowe

Zmiany rubinowe to problem, który dotyczy głównie osób starszych, choć pojawiają się one również u osób młodszych. Są to niezłośliwe zmiany skórne, które mają postać wypukłych czerwonych lub fioletowych grudek czy znamion Zmiany te są związane z rozwojem naczyń krwionośnych w skórze. Naczyniaki starcze pojawiają się zwykle między 30 a 40 rokiem życia.

Choć nie zagrażają one bezpośrednio życiu, wielu osobom przeszkadzają one ze względów estetycznych.

Jedną z polecanych metod leczenia małych kilkumilimetrowych zmian rubinowych jest laseroterapia. Wykorzystując popularny laser Fotona, można usunąć wszelkie przebarwienia oraz rozszerzone naczynka dzięki zastosowaniu lasera Nd:Yag.

PŁASKI BRZUCH? JĘDRNE POŚLADKI?
Odkryj nasz BESTSELLER
EMSCULPT i EMTONE